31. joulukuuta 2012

Last year - Good year

Nii, kuten kaikkien muidenkin blogeista ootte huomannu niin vuosi vaihtuu ja kuten kaikki muutkin mäkin teen postauksen kuluneesta vuodesta... :) Ajattelin kirjoittaa ja muistella vain positiivisia juttuja, kun kuka jaksaa murehtia huonoja aikoja..? Tänä vuonna on tapahtunut niiiiin paljon, että en kyllä edes tiedä mistä alottaisin...

B731bc7c7f0e28276bac72601d77-post_large
weheartit

No varmaan pitäs tammikuusta alottaa. Ainut merkittävä juttu, mitä nyt tulee mieleen on tietty koulun jatkuminen. Kasin puoliväli. Yläasteen puoliväli. Ja sitten kun ton olin tajunnu ton, niin tajusin sitten, että mun peruskoulun puoliväli on menny ajat sitten. Puoltoista vuotta peruskoulua. Ja nyt enää puoli vuotta :s

mun ottama

Luosto ! Siellä oli huippua :D Serkku oli duunissa tuolla ja mentiin sen vanhempien, siskon ja meidän yhteisen serkun kanssa sitä kattoon yks viikonloppu. Ja sain lintsata yhen päivän koulusta sen takia, yeppee ! Tää kuva on just siitä ravintolasta, jossa serkku oli töissä. :)

mun ottama
Toinen serkkutyttöhän se siellä juoksee. Oli meinaan vähän lunta tossa tienposkessa :D Tämäkin kuva siis Luostolta.  Btw, taisin just sen Luoston reissun jälkeen perustaa tän blogin, heh :) Tai ainakin ekan postauksen kuvat on Luostolla otettuja :D

mun ottama
Ja näin poron ekaa kertaa ikinä. Mutta vaan ton yhden. Ja joo, oli ekaa kertaa ikinä Kalajokee pohjosempana :D Joo oon hassu mutta näin on.

mun serkun ottama
Kaikista vastusteluistani huolimatta serkku pakotti mut rinteeseen. Ja onneks pakotti; siellä on ihanaa ! :3 Se opetti mua vähän lautaileen ja nytkin kauhee polte rinteeseen...


Tumblr_mcmgvn6qog1qaxe9co1_500_large
weheartit
Sitten hypätäänkin jo tohon kevääseen; täytin toukokuussa 15. Ja ei mulla ei ollu noin hienoo kakkua :D Monille tää 15 vuotta on ollu pirun tärkee juttu. Sai mopokortin ja mopon ja mauton ja skopan ja kaikkee. Mulle se ei ollu niin iso juttu - en ajanu mitää kortteja. Ei jaksanu kyllä kiinnostaa tehä töitä sen takia, että pääsen maksaan jotain helkkarin autokoulua. Ennemmin käytin rahani tähän laptoppiin vaikka ihan huono tääkin on... :D 15 vuotta täynnä merkkas mulle lähinnä sitä, että enää kolme vuotta siihen, että saan laillisesti tehä asioita, joita teen jo nyt.

mun ottama
Rippileiri. Ja siinä vasta leiri olikin; uusia ystäviä, salaisuuksia, hauskanpitoa, syömistä, naurua, pelaamista, syömistä, leikkimistä, ulkoläksyjä, raamiksia, syömistä, uus isosisko, leirihäät, syömistä ja erinäistä säätämistä. :3 mutta joo, kaikenkaikkiaan mulla oli hauskaa. Vaikka oisin siihen samaan aikaan halunnu olla sekä Summer Upissa että palokunnan leirillä, niin kyllä mulla tuollakin hauskaa oli. Ainut mikä vieläkin harmittaa on se, että jäi siellä palokunnan leirillä sitten se yks kurssi käymättä...


mun kuvaama

Rippijuhlat sitte kesällä oli. Tossa kuva mun mekosta :) Ihan hyvinhän sekin sitten meni, vaikka sitä leiriä stressasin ja juhlia vielä enemmän. Leiriltä päästiin hengissä kotiin vaikka astmapaniikkihäiriökohtaus iskikin ja juhlistakin selvittiin ehjin nahoin. Paras lahja minkä sain oli tietty raha, jonka käytin tähän tietokoneeseen ja sitten rannekello, jonka sain äiteeltä. Sitä käytän joka päivä ja sit kun se sattuu vahingossa unohtumaan kotiin niin sitten mä meinaan koko päivän kattoo kelloo siitä, tajuan ettei mulla ole sitä, säikähdän että oon hukannut sen ja sitten tajuan että unohdin sen kotiin :D kiitos äiti ♥ Ainiin, kiitoskortit muuten vieläkin lähettämättä. :D


mun kuvaama
Ja sitten heti kesäloman ekoilla viikoilla ja vikalla viikolla ja vähän siinä välissäkin oli kesäduunia. Ei hirveesti lomanalkua lauantaina juhlittu, kun sunnuntaiaamuna alko kasilta työt :D Mutta siellä oli ihanaa ♥ :3 ne ei meinannu välillä saada mua lähteen kotiin sieltä :D Duuni oli ihan kivaa, se tiskaaminenkin voi olla yllättävän jees. Välillä ainut ongelma oli kuumuus; pieni keittiö, uuni ja tiskikone siinä lämmittämässä pisti välillä hikoiluttaan. Mutta mulla oli kivoja työkavereita, pomokin oli mukava ja työ oli monipuolista ja uutta mulle. Se siinä ehkä oli parasta, että opin niin paljon uutta. En enää ikinä ainakaan ihmettele ravintolassa, että mikä niillä kestää, kun ootan ruokaa. Kun kerran meet sinne kyökin puolelle niin ymmärrät :D


222182_540547045975196_105538257_n_large
weheartit

Ja kyllähän se ysiluokkakin sitten alko. Oon ollu sinänsä aika innoissani, kunnes tajusin, miten ärsyttäviä ihmiset ylipäätään on. Ja miten vaikeeta matikka ja kemia on :D Ja miten nopeesti pitää päättää mihin hakee peruskoulun jälkeen... Mutta takasin niihin positiivisiin juttuihin :D Oon tullu läheisemmäks oikeesti ihanien ihmisten kanssa ja oppinu kyl paljon. Vaikka paljon on sellastakin, mikä ehkä olis pitäny muistaa, mutta mitä en kyllä muista. Kokeista ja numeroista oon stressannu enemmän ku aiemmin, koska päästötodistus edessä puolen vuoden päästä. Hassua, miten nopeesti aika menee :D

googlekuvahaku
Ruskagospel :3 oli kyllä ihan parasta ♥ Tässä kuvassa just Tera menossa, ei oikee muuta löytynyt tuolta googlesta ja kun itelläkään ei satu yhtään kuvaa oleen sieltä. Tera ei ollu ihan ykköslemppari, mutta suosikeissa kyllä (:

mun ottama
Sitten piti ottaa taas askel kohti aikuisuutta; järjestin Partyliten kynttiläkutsut tossa syksyllä :D oli kyllä yyberhulvatonta... Mutta tein sen vaan noiden kolmen kynttiläpurkin takia. Ja nyt en edes uskalla pitää niitä esillä, ettei ne hajoo :D 

mun ottama

Ja sitten siirrrytiin rippikoululaisen roolista isoseks. Tai ainakin alettiin siirtymään, sillä koulutushan kestää vielä ens kevään. Isoskoulutus on kyllä ollu ihan huippujuttu kaikkine uusine juttuineen. On saanu taas oppia kaikkee, ollaan saatu leikkiä lastenleikkejä ja pelleillä ja laulaa ja nauraa ja tehä sketsejä. :D Ja pääsin jo pari viikkoa sitten nuortenillassa vetään yhtä leikkiä niille riparilaisille ja sitten saatiin kertoo omia rippikoulukokemuksia niille lapsille :)

mun ottama - eiköhän laatu kerro...
Isoskoulutusleiri on kyllä ollu kanssa jotain tosi ihanaa. ♥ Sain taas ihania uusia ystäviä, kuten kuvassa oleva Nina ja sen pehmolelu. ;3 Me ollaan ihan sieluntovereita ton Ninan kaa, kumpikin hulluna Salama McQueeniin :D ♥ Isoskoulutusleirillä myös syötiin ja juotiin paljon kahvia, leikittiin hauskoja leikkejä, tehtiin sketsejä ja pidetiin pirusti hauskaa öitä myöten. :D

+


mun ottama kuva paloasemalla viime keväänä :3

Lisäks ympäri vuoden on tapahtunut kaikkee ihanaa paloasemaan ja palokuntaan liittyen. Ollaan oltu yötä paloasemalla, oltiin syysleirillä, pidettiin 112-päivää ja päivä paloasemalla, keksittiin tosi hauskoja insideläppiä kuten "kiitti vitusti", "kiitti" "kui paljo?" "vitusti", "tättätädädädä sircus", "piipappapadoppu", "muita vapaaehtosia ku innanmaat?", "pyllymäki", "pyllyaho", "pan...palomiehiä".... Ja joo, mä tiedän, että noi ei oo hauskoja teille lukee, mutta kun tietäsitte tilanteet niin... :DD Ja jos mun pitäis oikeesti kirjottaa jokainen vuoden kohokohta ylös, niin kyllä olis jokaikinen keskiviikkoilta, jollon meillä on reenit niin sillä listalla. Paloasema on mulle ku toinen koti ja ne ihmiset siellä on mulle ku toinen perhe ♥ :3



1 kommentti:

Feel free to comment :>