8. heinäkuuta 2013

Party party tamrex ♥

Joo, oli mulla järkkäri mukana tolla Tamrex 2013 -palokuntaleirillä, mutta kertaakaan ei tullut laitettua sitä päälle. :D Pidin sen hyvin turvassa siellä kameralaukussa, pikkusen oli meinaan kosteeta toi ilmasto. Ja sit muutenkin, siellä oli niin kauheesti tekemistä, ettei siinä mitään kuvaamaan kerennyt. :D Nyt tätä kirjoittaessakin tulee niin onnellinen fiilis että itkettää. Tai sitten se johtuu tästä väsymyksestä ja siitä että kello on puoli 2. :D

Ensinnäkin, olin konemieskurssilla. Alkuun mua jännitti kauheesti, koska kurssilla oli mun entinen leiriheila ja se on sellanen kaikkien kaveri ja se tunsi niitä ihmisiä ennestään. Mulla oli tasan yks kaveri sen lisäks siellä, jonka tunsin sillain ennestään ja johon olin ollu yhteyksissä. Kyllä mä niitä tyttöjäkin tiesin, mutta en ollu puhunu niiden kanssa tyyliin kahteen vuoteen :D Alussa mua myös jännitti se, että miten ihmeessä mä tuun oppiin niitä asioita, koska mä oon aina ollu kauheen huono koneitten ja moottoreitten ja tollasten kanssa, mutta jumaliste se oliki iha helppoo :)

Sain siis kavereita mun kurssilta, ne oli tosi mukavia lopulta kaikki. :) Harmi että tutustuin niihin ja muutamaan muuhun ihanaan vasta leirin loppupuolella kunnolla. Jos leiri olis loppunu jo torstaina, ei olis harmittanu yhtään, mutta nyt ku se lauantaina loppu nii oli taas aika kauheeta lähtee sieltä ja sanoo heipat niille ihmisille ♥ Noi palokuntalaiset on oikeesti ihan hullun ihania kaikki ;)

Ja kurssikin oli tosiaan loppujen lopuks kohtuullisen helppo, kun mulla oli oikeesti pirusti mielenkiintoo oppia se ja keskittyä aiheeseen. Valitsin konemieskurssin, koska tiesin, että se on kurssi, jolla opin kaikkein eniten uutta asiaa. Omassa palokunnassa kun on niin paljon noita pienempiä, että siellä ei hirveesti käydä tollasia ns. erikoisuuksia, vaan ihan niitä perusasioita opetellaan, mitä mä nyt oon jo opetellu sen 6 vuotta... Ja kyllä mä sen ihan ymmärrän, oli mun oma vaatimus, että täytyy alottaa kaikki ihan alusta kun liitty niin monta uutta junnua mukaan.

Opin kurssilla kakstahti-, nelitahti- & diesel-moottorin toimintaa, miten huolletaan eli puretaan & kasataan moottorisaha, miten käytetään moottoriruiskua ja käsinpumpattavaa pumppua, miten auton pumppu toimii ja opin käyttämään vinssiä ja hydraulisia saksia ja levittimiä ja paljon muuta. Lisäks meillä oli niin rento kurssinjohtaja, että ei mitään rajaa. Noilla leireillä oli tottunu kovaan kuriin ja siihen, että myöhästymisestä huudettiin ja muuta, mutta ei mitää, meidän kurssilla vaa sanottii että kiva ku tulit oikeeseen aikaan, nää muut oli hirvee ajoissa :D ja sit se että oli tottunu sellasiin viiden minuutin taukoihin, jonka aikana piti juosta teltalle ja hakee saunakamat, nii me saatiin siihen tyyliin puoli tuntia :D

Meidän telttakunnassakin oli meininki aika rentoo, välillä vähän turhankin rentoo. Palokunnan vastaavana & telttavastaavana meillä oli jätkä joka oli just täyttäny 18 toukokuussa. Silti se käyttäyty ku olis just täyttäny 13. :D Mä huolehin siellä joka aamu kakarat syömään aamupalaa ja että ne otti lääkkeensä ja että ne söi ja joi muutenkin riittävästi ja kävi pesulla ja vaihto puhtaita vaatteita ja että ne oli hiljasuuteen mennessä teltassa. Se oli välillä vähän ärsyttävääkin, ku ei mulla oo mitään auktoriteettiä komentaa niinku omia pikkusisaruksia siellä saatika sitten niitä junnuja, jotka on niinku mun kavereita ja sit yhtäkkiä niitten pitäiskin totella mua. Kyllä mä sen ihan ymmärrän, mutta välillä meni kyllä pahasti hermo siihen. Toinen juttu mihin meni hermo, oli että en voinu viideks minuutiks mennä mun kavereiden kanssa mihinkään, kun joku oli siinä aina mukana roikkumassa ku joku takiainen :D

Seki oli ku diskossa vitsi tanssin hitaita yhden poitsun kanssa, nii pikkusisko ja -veli ja niiden kamut on sillee "kiia tuu hei kattoon mitä me löydettiin"... Olin vähän että joo olis tässä nyt jotain muutakin. :D ja muutenkin kun tanssin siellä sen jätkän kanssa sillain läheisissä tunnelmissa niin ne kekut kävi siinä kaikki vuorollaan jotain selvittämässä. :D Ja sit sitä aiemmin päivällä, kun ehdotin sille pojalle, että se opettais mua heittään frisbeetä (se pelaa frisbeegolfia sm-tasolla) ja mulla oli mielessä sellane meininki ku leffoissa aina että se olis tossa seläntakana sillain ja näyttäis oikeen kädestäpitäen, miten se homma toimii ;) mutta se kerkes heittää frisbeetä kerran ja mä en kertaakaan kun pikkusisko, pikkuveli, se meidän telttavastaava ja kaikki muutkin meidän palokunnan junnut tuli siihen että "moi meki tultiin vähän heitteleen" :D ei vituttanu ei. :)

Leirillä vietettiin nuoriso- & naistyön 60-vuotisjuhlaa. Oli ihan hieno tilaisuus, sellanen rento muutamasta melko virallisesta puheesta huolimatta. Siellä esiintyi myös Nooran Enkelit, eli HUPI-Nooran muutama kymmenen vapaaehtosta lauleskeli sen biisin että ollaan sankareita kaikki, kun oikeen silmiin katsotaan. Ylpeänä isosiskona voin kertoa, että myös mun raksupikkuveikka oli siellä vapaaehtosena :3

Leirillä järjestettiin myös kaikenlaista vapaa-ajan toimintaa. Meikkis osallistu kans muutamaan. Ensinnäkin meidän kurssilla oli joukkue leiriolympiaadissa. Oli meinaan huippu meininki :D ei kyllä voitettu, mutta hauskaa oli :D Ja voi olla, että voitto meni ihan oikeelle joukkueelle, sillä vesipelastuskurssin joukkueella Baywatchilla tuntu kanssa olevan melko kova meininki siellä :D Sit toinen juttu, mitä mä kokeilin oli ilmakivääriammunta. OLI IHAN VITUN SIISTIÄ ! Jumaliste meikkis ei oo ennen edes nähny oikeeta asetta ja nyt mä sain ampuu sellasella :D En kyl osunu kertaakaan maalitauluihin, mutta ei se mitään. Sitä oli pitämässä sellanen mies & nainen ja sit ku olin ekan kerran ampunu nii rupesin vaa hihittää, se oli niin siistiä ja se nainen vaan totes että oli kyllä ihan paras reaktio :D

En tiiä jaksaako kukaan lukee edes näin pitkää sepostusta, joten lopetan tähän :D Paitsi pitää vielä mainita meidän kurssin marssilaulu:

TÄSSÄ TULEE PUMPPAAJAT, LEIRIN KUUMIMMAT JUMPPAAJAT, TARVITAAN LISÄÄ PAINETTA,  KOSKA SE LISÄÄ MAINETTA ! ♥

Ens kesänä sitten Viksu 2014 Porissa odottaa ♥ :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Feel free to comment :>